ATT MÅ

Att må bra kan få en att inse hur dåligt en har mått tidigare. Åtminstone är det så för mig nu. Jag återhämtar mig, utan att riktigt veta från vad. Och jag känner hur orken kommer tillbaka – den som jag inte riktigt vetat att jag saknat, som jag trott varit lathet eller något annat jag borde kunna rycka upp mig ur.

Jag gör saker som jag tänkt göra så länge. Jag vill göra saker som jag tänkt att jag velat göra så länge. Jag vågar mer. Jag är mer jag. Jag tycker bättre om mig själv.

Och det visar hur pass mycket som har saknats tidigare. Som jag känt att jag saknat men inte vågat tro var tillräckligt illa för att egentligen vara något. Det var något. Något som saknades.

För nu är det tillbaka. Eller på väg tillbaka.

Och det känns så mycket bättre.

image

Kommentera

