NATURE IS SPEAKING

Ibland är det lätt att tappa bort sig i det vardagliga. Och då menar jag inte i ”vad ska vi äta idag”, ”vilka kläder ska jag ha på mig” eller ens ”vad ska jag bli när jag blir stor”. Ibland är det lätt att tappa bort sig i det vardagliga í den bemärkelsen att vi glömmer bort att vi endast är en pytteliten del av något otroligt fantastiskt stort. I den bemärkelsen att vi glömmer att vår livstid knappt är ett ögonblick.

Vi är här. Vi är nu. Vi är små, små delar av något otroligt fantastiskt stort. Tillsammans med andra små, små delar bygger vi upp detta stora. Men tyvärr gör vi mer än så. Vi skadar det stora, och därigenom oss själva. Och allra mest oss själva. För vi är ingenting om inte delar av det stora, men det stora är fortfarande otroligt, fantastiskt stort även utan oss.

De har varit utan oss tidigare. Vi har aldrig varit något utan dem.

Kom ihåg det.

Kommentera

