IT DOESN’T MAKE SENSE

Jag har så många olika bilder av min framtid. Olika bilder som tillsammans bygger något som verkar så spännande, så roligt, så bra. Jag vill dit. Det pirrar i magen när jag tänker på det, jag vill, vill, vill. Det är som att jag är stolt i förväg för att jag lyckats hitta vad jag vill, och jag tror helhjärtat på att jag kommer ta mig dit.

Problemet är nuet. I nuet känner jag mig vilsen och osäker. Det är så mycket som jag vill, men inte gör och så mycket som jag inte vill, men gör ändå. Det gör mig besviken och det rycker bitar från mitt redan trasiga självförtroende.

Jag kan förstå att detta är vägen framåt. Att jag inte ”bara kommer att få” allt det där som jag drömmer om utan att kämpa för det. Men det är som att jag tror att kampen ska vara jobbig på något annat sätt. Inte såhär… jobbig.

Behöver säga till mig själv (så därför skriver jag det här) att det som är svårt för mig är inte det som verkar svårt utifrån, eller det som jag ”vill se” som utmaningar – ”om det bara var det här som var fel så skulle jag kunna hantera det”… Det som är svårt för mig är just det som jag helst vill undvika, det som känns mest. Det jag vill se som utmaningar, de problem jag ”vill” ha, är ju inte det som faktiskt ställer till det, det gör istället de där vanorna, destruktiva beteendena och osäkerheterna som jag helst vill blunda för.

Jag försöker acceptera det, och göra detta till det år då jag inte ”bara” resonerar kring mitt beteende, utan lär mig att hantera det – och inse min egen förmåga att göra det. För på samma sätt som jag ”hellre vill ha andra problem, som jag tror mig kunna hantera, så nedvärderar jag de problem jag har och intalar mig själva att ”det är väl ingenting”. För mycket och ingenting samtidigt med andra ord. Inte är det ju så konstigt att det gör mig förvirrad…

Vilsen, osäker, dåligt självförtroende.

Målmedveten, stolt, villig att lära.

Jag vet vilket jag tycker låter bättre! Målet nu är att jobba mig dit. Att lära, inte bara kunna…! ”It’s a process”!

One thought on “IT DOESN’T MAKE SENSE

  1. Pingback: 2015 |

Kommentera

