MITT HJÄRTA LER

Det är så mycket som känns så bra just nu! Hittade en något oväntad pusselbit, som var precis vad som behövdes för att jag skulle kunna passa in andra bitar, som jag haft ett tag men inte fått på plats. Jättehäftig känsla faktiskt. Verkligen många olika saker som snabbt förändrats till det bättre, utan att så mycket egentligen förändrats.

En del av detta är att jag känner mig stimulerad och motiverad av den kurs vi läser just nu, något jag saknat hela hösten. Även om jag det är väldigt mycket som sätts igång i huvudet och själen och jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det (vi läser globalisering och hållbar utveckling…) så är jag så glad att det är utmanande, intressant och verklighetsanknutet. Litteraturen är verkligen intressant, och jag får många spännande kopplingar till mina egna ständiga tankegångar och frågeställningar på området, men från ett mer akademiskt/vetenskapligt perspektiv. Detta kastar ljus på mitt eget, och jag stärks när jag märker att mina övertygelser kan stå emot att litteraturen och många andra säger annorlunda!

Märker dessutom av en skillnad i mitt förhållningssätt till mina målsättningar. Bara de senaste dagarna har jag märkt att jag istället för att bli nedslagen över det jag inte orkar/klarar/når fram till nu, snarare blir motiverad att arbeta mot och nå dit så snart som möjligt.

Lite (nyupptäckta) saker som inspirerar mig just nu:

I Haven’t Made Any Trash In 2 Years, Here’s What My Life Is Like

Kommentera

