LETAR PUSSELBITARNA

Jag har levt kvar i känslan av detta inlägg ganska länge nu. Av och till, men ändå. Jag har svårt att hitta hoppet, hitta meningen, svårt att hitta kraften, framåtandan, drivet. Men jag försöker. Och jag märker av att det är ett nytt pussel jag behöver lägga nu.

Jag har lagt pusslet som fick mig att se och känna mig för första gången.

Jag har lagt pusslet som får mig att se och känna världen mer och mer för varje dag.

Jag har lagt pusslet som fick mitt nya och mitt gamla jag att komma sams.

Jag har lagt pusslet som visat mig min starka självkänsla och mitt svaga självförtroende.

Jag har lagt pusslet som hjälper mig känna och förstå vad jag verkligen vill.

Jag har lagt dessa pussel. Det betyder inte att jag alltid kan se hela bilden eller att saker och ting alltid blir rätt inom dessa områden – verkligen inte. Men jag har dem på plats och det är oftast bara några bitar av dem som försvinner åt gången. Det pussel jag behöver lägga nu är det som visar mig varför det är värt att kämpa. Som visar att det positiva är tusen gånger starkare än det negativa, att ljuset alltid kan besegra mörkret.

Jag behöver hopp, mening och kraft. För att orka och för att våga.

Så jag letar pusselbitar… och jag hittar dem! Men det tar tid, och det märks inte alltid att snart, snart kommer jag se vad pusslet visar.

untitled (2)   images467X6LMN

Kommentera

