JAG

Tänker på detta och på att bryta mönster. Hur svårt det är. Hur det är det enda man vill, men det man är mest nervös inför. Hur jag bestämmer mig, men backar när det kommer till kritan. För just det är ju den utmaning som är svårast för mig – att göra, så lösningen är själva utmaningen. Därför tar det tid.

Sen hänger det ihop med det jag länkar till ovan – att vara duktig – och med att tro att jag är värd att ta plats.

Duktighetskrav, svårt att ta plats och spärrar när det kommer till att göra (spärrar som kommer av kontrollbehov som kommer av duktighetskrav… och av rädslan att ta plats)

Och så andra sidan. Den som vill, SÅ mycket. Den som älskar, så mycket, tror så mycket på sig själv. Men som ändå undrar om andra också tror att jag duger. Som ÄNDÅ är så självkritisk, och tror att andra är lika kritiska…

 

Och så andra sidan. Den som vill, SÅ mycket. Den som älskar, så mycket, tror så mycket på sig själv. Den som säger att det blir lite bättre för varje dag. Det får ta tid. Resan är också målet.

Och jag är ju annorlunda nu än förr. Jag är mer jag. Jag mår bättre. Jag vill mer, älskar mer och tror mer på mig själv.

Det får ta tid. Den tid det tar är precis den tid det behöver ta, och varje stund är rikedom.

 

Det handlar mindre om att bryta mönster, och mer om att bygga nya. Välja, prova, välja om, prova igen. Tappa, hitta, tappa, hitta. Gråta, skratta, sucka, le. Kontraster. Kärlek.

Jag är på väg. Mina ögon är öppna. Jag vill. Jag älskar. Jag tror på mig själv.

 

Jag är jag. BARA jag är jag. Målet är jag. Vägen är jag.

2 thoughts on “JAG

Kommentera

