MINSKA KONSUMTION OCH ARBETSTID

UNDERBARA Underbara Clara pratar ofta om sambanden mellan arbete, konsumtion och livskvalité, på ett sätt som gör att jag känner ”JA!”. Jag tror att vi måste prata mer om dessa frågor och inte minst dessa samband. Jag tror att det är VIKTIGT. För det handlar inte bara om egna personliga val, utan det handlar även om vad vi kan välja – att göra de val som Clara pratar om är svårt, trots att vårt samhälle faktiskt behöver fler som gör denna typ av val.

I slutändan handlar det om personliga val, men i ett större perspektiv och i ett mer långsiktigt tänk så handlar det om samhällsförändringar. Vi måste prata mer om sånt här!

Klicka [här] eller på bilden för att se ett klipp där hon talar om just detta, i Nyhetsmorgon!

Och läs [här], en text som Gustav Fridolin och Nina Åkestam skrivit om samma diskussion, ur ett lite annat perspektiv!

 

2 thoughts on “MINSKA KONSUMTION OCH ARBETSTID

  1. Vilken bra blogg du har! Tack för allt fint du skrev till mig, och tack för att jag fick hitta hit. Du sätter ord på så mycket som jag går runt och tänker och oroar mig för. Så viktiga frågor! Ibland blir man bara så trött på alla puckon som inte verkar bry sig, så finns det fler som tänker samma sak! 🙂

Kommentera

