JONNA JINTON

En av mina absoluta favoritbloggar är Jonna Jintons blogg. Den känns som ett fönster – dels hemåt, dels framåt. Den fungerar som inspiration för vad jag vet att jag vill göra – den påminner mig om att det går och att jag vill. Och denna korta dokumentär om henne fungerar lite på samma sätt.

Jag har lätt att ”tappa bort mig” när jag är här i Umeå, och jag tänker mig att det är det hon också beskriver när hon talar om hur det var i Göteborg. Med Jonnas blogg och det fönster som den utgör så hittar jag mig själv lite mer, även när jag är fast i stan.

Och det hon pratar om alldeles i slutet, det är något jag började tänka mycket på igår när vi talade om urbanisering på skolan, och något jag vill fundera mer om – och skriva mer om, så småningom!

Kommentera

