HUMORGALAN

Humorgalan – 1 maj, kl 20-22 på TV4.

Det blir humor, allvar och musik när David Hellenius, Anja Pärson och Eva Röse står som värdar i den direktsända galan. Uppträdanden från First Aid Kit, Nina Persson och Eric Saade och sketcher skrivna av Robert Gustafsson med bland annat Kenza, Felix Herngren, Marie Richardsson och Peter Dalle. Reportage med Charlotte Perrelli, Eric Saade och David Hellenius. Titta på torsdag kl 20 när de och många fler gör allt de kan för att fler ska bli Världsföräldrar.

Jag ser på Humorgalan inte bara för att det är underhållning och för att det är ett ”bra program”, utan för att det är ett program som på ett bra sätt visar både på de problem och svårigheter som finns i världen och på hur det finns människor som jobbar för att minimera dessa problem och svårigheter. Så sätt er framför tv:n den 1 maj kl 20.00!

Jag är världsförälder hos UNICEF, men varje gång jag ser Humorgalan tänker jag: ”Jag ska nog bli världsförälder!” Så ni som inte är – bli! Och ni som är, eller som skänker pengar till andra välgörande ändamål – TACK!

Och kolla HÄR, när Anja Pärson och David Hellenius talar om Humorgalan, bara det räcker för att jag ska bli inspireras! (Och det de pratar om – ”Kommer pengarna fram?” och ”Det välgörenhetsorganisationer gör som sticker i ögonen” – det kommer jag skriva mer om längre fram!)

Kommentera

